Tuesday 29 September 2015

KENANGAN BERSAMA.... MENTOR CHEF KHAIRI MANSOR




First time masuk kelas meroti bersama abang angkat saya Chef Khairi Mansor, seorang chef bakery yang terkenal dan berpengalaman dalam kulinari khususnya masakan barat dan pastri. Banyak yang saya pelajari daripadanya sejak kenal pada awal tahun ini. Hubungan baik dengan dengannya telah mendorong saya untuk menjadi stokis K Fine Cream Super (KFCS) iaitu sejenis krim pelembut dan pengembang roti. Saya suka caranya yang tegas tetapi kelakar dan beliau akan tegur jika saya buat silap...almaklumkan saya ni kuat mencarut di wall fb. Alhamdulillah saya telah menjual lebih 300 kilogram KFCS kepada ahli2 Group Resepi Otai (GRO). Saya menghormati ilmu dan pengalamannya dan saya tidak akan sewenang2nya meminta resepi daripadanya. Oleh itu saya memilih untuk memasuki kelas meroti berbayar kerana menghargai ilmunya. Walau pun saya boleh membuat roti tanpa hadir kelasnya tetapi ada banyak teknik baru yang saya pelajari sepanjang kursus ini. Dia bersama pembantu peribadinya Nash (dalam foto) memang tidak lokek ilmu tentang dunia roti ini.
Jika berminat nak order KFCS boleh hubungi saya di 0124530315

No comments:

Post a Comment

Ayam Ala Thai 1/2 ekor ayam dipotong kecil, gaul garam kunyit dan goreng 1 labu bawang Holland (1/2 dihiris & 1/2 dikisar) 3 ulas baw...