Google+ Followers

Total Pageviews

Sunday, 25 October 2015

POTATO WEDGES ALA-ALA KFC



(Resepi sumber Google...saja simpan kat sini sebab senang nak rujuk nanti)

jom try buat sendiri, kalau tak sedap pun kita boleh bangga sbb mencuba kan hahaha 

* 4 biji kentang dibasuh bersih dan rendam dlm air panas 3 minit. lepas tu potong mcm epal tp jgn buang kulit.
* Rebus kentang seketika agak2 3/4 masak
* Campurkan 3 sudu tepung gandum dgn 1 sudu tepung jagung dan 1 sudu besar lada hitam hancur dan garam serta sedikit serbuk perasa. masukkan pati ayam knors.
* Tos kentang dan gaul dgn campuran tepung td. jgn masuk air. Bila dah mesra boleh la goreng hingga perang.

* Sedap dimakan dgn sos cili dan mayonis atau sos pulau seribu berserta chicken chop gril. Kalau nak rasa lebih spicy gaul je dengan serbuk kari daging. Not bad gak rasanya.

No comments:

Post a Comment